• פאלקן למטה
  • מישלין
  • קונטי למטה
  • גודייר
  • פירלי למטה
  • טויו למטה
מאמרים לנהג >> בטיחות בדרכים - תפוס את הרמזור
מה עדיף?
ונניח שיש לאותו נהג שרוצה לתפוס את הרמזור סיכוי של 90% שהוא יצליח לעבור בשלום (זה לעולם לא יהיה יותר מ-90%). היש מישהו שישב ויחשוב על כך לרגע ויהיה מוכן לסכן ולו ב10% את חייו בשביל לא להמתין כמה דקות ברמזור? הפרסומות המזעזעות שנראות לאחרונה מנסות לתאר לנהג הממוצע איך יראו חייו במידה והוא ייפול בסטטיסטיקה של העשרה אחוז שלא הצליחו לעבור את הרמזור. אך כל זה לא יעזור אם כל אחד מאתנו לא ישב ויחשוב לרגע על משמעות הסיכון שהוא לוקח כשהוא מחליט לעבור באור אדום.

היכן כדאי להיזהר?
על פי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ישנם כבישים המועדים יותר לפורענות מאשר כבישים אחרים. ישנם צמתים מורכבים יותר אשר דורשים מהנהג יותר ערנות מאשר בצמתים אחרים וישנם כבישים מפותלים וחשוכים אשר נחשבים למסוכנים יותר מכבישים אחרים. על מנת שתכירו את המקומות האלו, מפתה עבורכם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את הכבישים בהם התרחשו תאונות (קטלניות, קשות וקלות) על מנת שתוכלו גם אתם להיות מוכנים במידה ובדרככם אתם עוברים בכבישים מסוכנים. את המפה ניתן לראות כאן.
 
אלכוהול
אחת המלחמות ההסברתיות הקשות שמנהל משרד התחבורה כנגד נהגים צעירים (לרוב) זה נגד הנהיגה בשכרות. במקרה של נהיגה בשכרות שום חוק עזר לא יעזור (האדם שיכור, הדבר האחרון שיחשוב עליו זה הכנס הצפוי לו). לכן משרד התחבורה ממליץ תמיד לדאוג עוד קודם היציאה לבילוי לאדם אחד אחראי שלא הולך לשתות באותו ערב, שיהיה מרוכז ושפוי ולא ייתן לאף אחד מחבריו ששתו לנהוג. לצערנו אנחנו מאבדים יותר מידי אנשים בגלל נהיגה בשכרות, הגיע הזמן שכולנו נשנן את הסלוגן החדש של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. "חושבים חיים"