• מישלין
  • טויו למטה
  • קונטי למטה
  • גודייר
  • פאלקן למטה
  • פירלי למטה
מאמרים לנהג >> הכן רכבך לקיץ

הכן צמיגי רכבך לקיץ ‏01 יוני 2012

עכשיו, לקראת הקיץ המגיע עלינו לטובה, כדאי לשים לב  ל מספר נקודות חשובות הקשורות לביטחונכם ובטחון ילדכם  על הכביש. עניין, שעשוי להציל חיים.

 

כ 30% מתאונות הדרכים הקטלניות בישראל אירעו בגלל צמיגים לקויים ולא תקיניםכשליש מתאונות אלה נגרמו בגלל נסיעה עם צמיגים שלחץ האוויר בהם היה נמוך מדי. עצירה לצד הדרך.חשוב לדעת כי לחץ האוויר ברכב חשוב מאוד ולכן בצמיגיה הקרובה בדיקת לחץ אוויר תשפר את ההרגשה שלכם כי לחץ האוויר תקין.

בדיקת האוויר היא חינם בכל הצמיגיות בארץ

 

ודאו שהצמיג שאתם רוכשים מתאים למידות הרשומות ברשיון הרכב,  ועליהן המליץ יצרן הרכב. אסור בישראל  לנסוע ברכב כאשר מידות הצמיגים לא רשומות  ברישיון רכב.

 

ודאו שהצמיגים שאתם רוכשים מסומנים בתקן הבינלאומי ,אמריקאי, יפני, ארופאי, ומתאימים לעומס ולמהירות הנסיעה של הרכב כפי שקבע יצרן הרכב ובאישור משרד התחבורה  בלבד.

 

החליפו צמיגים כאשר עומק החריצים הנותר בסוליה יורד מתחת ל- מ.

 

אין להתקין על אותו ציר שני צמיגים מסוג מבנה ודגם   שונה - רדיאלי ודיאגונלי, אסימטרי וחד כיווני ,צמיג שטח וצמיג כביש . בוודאי לא בגודל שונה,

 

לא מומלץ להתקין צמיגים של מותגים שונים על אותו סרן,רצוי זוג על אותו סרן בגלל הבדלים בסוג  הסוליה אשר גורמים לבלימה ואחיזת כביש לא זהה.

 

ובאותו עניין. רצוי שהחלפת צמיגים תעשה בצמדים - זוג צמיגים על אותו סרן. יש להקפיד כי הצמיגים יהיו לא רק של אותו יצרן, אלא גם של אותו דגם, ובטח בגודל זהה. מידות צמיג קוד משקל וקוד מהירות .

 

חל איסור מוחלט על הרכבת אבוב בצמיג טיובל אלה אם יצרן הרכב מאשר אחרת ובכתב.

 

 ברכב פרטי יש להתקין צמיגים חדשים או את אלה הטובים יותר על הציר האחורי. , לא משנה אם מדובר ברכב הנעה קדמית או אחורית.וזאת משום שאם חלילה יש פיצוץ בצמיג קדמי יש לנהג שליטה בהגה ואם צמיג אחורי מתפוצץ אין לנהג כל שליטה ברכב.

 

יש חובה לשמור על לחצי ניפוח בצמיג בהתאם להוראות היצרן וזאת מכוון שבצמיגי הרכב האוויר יורד אחד לחודש בכ 1 עד 3 P S I . לא פחות מדי "כי ככה האוטו יותר נוח", לא יותר מדי "כי האוטו נורא עמוס". בדיוק כפי שהמליץ היצרן. תאמינו לו, הוא השקיע בנושא המון כסף וריסק מכוניות רבות בשעת ניסוי  ומי שקבע את הלחץ יודע מה הוא עושה.

 

הצמיגים רגישים לשחיקה מוגזמת או לא אחידה במקרה של בעיות במערכת ההיגוי, המתלים והבלמים. אפילו בעיה קלה או חוסר שוויון בזוויות ההיגוי או במסבים עשויה להרוס צמיג.

 

הקפידו על איזון הצמיגים ובצעו רוטציה בצמיגים לפי הוראות יצרן הרכב או כל  10.000ק"מ או שנה . במקרה של החלפת צמיג בודד יש להרכיבו על הסרן האחורי בצד ימין  יש לאזן גם את הצמיג השני על אותו ציר. מומלץ להעביר מדי